Projektové setkání ve Německu

Projektové setkání v německém Idaru-Oberstein bylo třetí aktivitou, která proběhla v rámci projektu ERASMUS+ s názvem „Čtyři odstíny gramotnosti“. V prvním dubnovém týdnu se třída 2. A vypravila do partnerské školy, kde se setkala se studenty z Řecka, Francie a Německa, aby společně pracovali na rozvoji finanční gramotnosti. Program celého týdne byl perfektně připraven a opravdu bylo na co se těšit. Aktivity, které během společně stráveného týdne proběhly, vám přiblíží studenti ekonomického lycea.

Celkový dojem – Veselí T. a F. alias Happy T., Lustig F.

31. března skupina studentů z 2. A a jeden z 2. B vyrazila do Německa do města Idar-Oberstein na projekt Erasmus + s tématem „Finanční gramotnost“. Cesta nám trvala okolo 8 hodin. Když jsme přijeli, měli jsme „zneužitej“ pokoj, ale byl nám přidělen nový, nezneužitý. Během pětidenního pobytu v Německu jsme měli velmi nabitý program. Navštívili jsme zajímavá města v Německu jako například Frankfurt a Trevír. Seznámili jsme se s ostatními studenty z jiných zemí. Také jsme prezentovali finanční instituce, které jsme navštívili v našich zemích. Jeden den jsme měli zaměřený výhradně sportovně, a to tak, že jsme se ráno rozdělili do mezinárodních skupin a naše hra začala v tělocvičně. Poslední den jsme zakončili oslavou a prožitím společných chvil. Projekt hodnotíme velice kladně, v Německu se nám velmi líbilo. Těšíme se na další projekty Erasmus +.

Seznamovací aktivity – Lédl M., Veselý L.

V pondělí 1. dubna se uskutečnil první kontakt se zahraničními studenty z Francie, Německa, Řecka a Čech. Plni napětí a očekávání jsme pečlivě poslouchali proslov jednotlivých organizátorů projektu. Našim prvním úkolem bylo podepsat si jmenovku s vlajkou dané národnosti, co ovšem nikdo nečekal, bylo, že na druhé straně přidělené jmenovky se nacházel malý obrázek zvířátka, kterého si do poslední chvíle nikdo nevšiml. V následujících minutách započalo chaotické hledání společných symbolů mezi jednotlivými účastníky projektu. Nalézání identických symbolů vyvolalo organizovaný chaos. Bylo zde slyšet široké spektrum jazyků všech národností volající „Unicorn, fox, renard, …“. Po náročném rozdělení do mezinárodních skupin a dohledání významu slova renard (liška) jsme plnili následující úkoly: seznámení se, sdělování osobních údajů a zájmů, zážitků z cesty. Během toho se projevila naše jazyková znalost a schopnost projevit se. Obzvláště u Francouzů se projevila jazyková neznalost, kterou ovšem vynahrazovali hlasitým fyzickým projevem. Naším dalším úkolem bylo prokázání spolupráce mezi ostatními členy týmu tím, že postavíme plně stabilní most z vybraného materiálu.

Seznamovací aktivity 2 – R. Janoštík, T. Staněk

Druhý den po příjezdu, hned po snídani, když jsme se dosyta najedli, jsme spolu se studenty z Řecka, Německa, našimi oblíbenci z Francie a učiteli odjeli do nedaleké partnerské školy BBS ve městě Idar-Oberstein. Po úvodní řeči ředitele školy nás zástupce školy provedl po jedné části dané školy – té technické, ve které jsme zhlédli nejzajímavější učebny a dílny. Trochu jsme cítili závist, že nemůžeme studovat právě na této škole, neboť vybavení bylo téměř špičkové. V každé místnosti nám pan zástupce vše do detailu popsal a vysvětlil a ukázal nám jejich vybavení na výuku. Když prohlídka skončila, tak nás rozřadili do několika mezinárodních skupin po 4 až 6 studentech. Jediný jazyk, kterým jsme se mohli alespoň trochu bavit, byla angličtina. Učitelé nám na bílém plátně promítli pár základních otázek, abychom se pomalu začali seznamovat a rozmluvili se mezi sebou. Shodli jsme se, že nejméně znalostí anglického jazyka mají studenti z Francie. Po našem „pokecu“ skupinkám zadali úkol postavit 35 cm dlouhý most, který by měl udržet 2 plastové lahve. Na stavbu jsme obdrželi papírový sáček s lepidlem, několika papíry, provázkem a pravítky. Měli jsme pouze 30 minut na to, abychom dovedli naše dílo k dokonalosti. Než z našich hlav „vypadl“ nějaký proveditelný nápad, uplynula polovina stanoveného času. V posledních minutách jsme doladili a naposled zkontrolovali naše „stabilní“ mosty. Stanovený čas vypršel a skupinky se připravily k prezentaci svých mostů. Začala zkouška ohněm. První skupina šla představit svůj povedený výtvor. První most – nevydržel. Za potlesku skupina odešla a nastoupila druhá. Druhý most překvapivě také spadl. Třetí most váhu dvou lahví také nevydržel a spadl. Ze všech skupin pouze 2 mosty vydržely váhu lahví a sklidily obrovský potlesk. Po ukončení této aktivity spojili každé 2 malé skupiny do větší. Nová aktivita spočívala v tom, že nově utvořené skupiny vyrazily do města. Cestou městem jsme „bloudili“ podle aplikace na poznávání okolí. Aplikace nás zavedla k několika památkám, jako bylo například muzeum nebo třeba i hrad na skalách nad městem. Při poznávání města jsme oprášili naše vědomosti anglického jazyka a začali pořádně komunikovat. Po úspěšném dosažení cíle se začalo stmívat. Tím naše seznamovací aktivity skončily a my se pomalu odebrali k večeři. Na konci tohoto dne jsme měli spoustu zážitků, o kterých jsme si museli popovídat. Usínali jsme (samozřejmě pozdě) s očekáváním nových zážitků z výletu do Frankfurtu.

Výlet do Frankfurtu – Kozmanová, Filipová

V úterý 2. 4. 2019 jsme se vydali na výlet do Frankfurtu, cesta trvala asi 2 hodiny kvůli objížďce. Cesta nám rychle utekla, protože naši řečtí a francouzští kamarádi se starali o zábavu pouštěním hudby a zpíváním. Nejprve jsme byli na prohlídce v muzeu peněz, která obsahovala mnoho zábavných aktivit, které jsme si mohli i zkusit, jako například složit roztrhané bankovky, zahrát si pexeso, potěžkat si zlatou cihlu a mnoho dalších. Po skončení návštěvy muzea jsme se přesunuli do centra ke Paulskirche, kde jsme dostali rozchod. Každý jsme se vydali svou vlastní cestou. Někdo zamířil rovnou na oběd, jiní zase do nákupních center. Po cestě jsme míjeli spoustu platanů – bezlistých vysokých stromů. Frankfurt nás velice okouzlil, a tak na tento výlet budeme dlouho vzpomínat.

Sportovní aktivity „Mozek a tělo“ – Kiliánová, Průšová

Ve středu byl dopolední program více než jasný. Úkol zněl „protáhnout tělo a zavařit mozek“. Nejdříve nám pan učitel z místní školy vysvětlil průběh celého programu, rozdal nám číslice a písmena na rozlosování a mohli jsme začít. Podle rozlosování jsme se rozdělili buď na dvojice, nebo i trojice, se kterou jsme poté celé dopoledne trávili. Soutěže byly velice zajímavé a zábavné. Mohli jsme se například setkat s házením frisbee, ping-pongem, nebo třeba s florbalem. Otázky byly celkem jasné. Některé stručné, některé zdlouhavé, ale když se spojí hlavy dohromady, všechno se dá zvládnout. Při těchto aktivitách jsme měli příležitost se ještě více sblížit se svými přáteli z ciziny, a tak si myslím, že to bylo velice přínosné. Všichni jsme si to moc užili. Celé dopoledne věnované sportu jsme zakončili výborným obědem, který pro nás připravili studenti z místní střední školy.

Výlet do Trieru – Forejtová

Na čtvrtek byl jediný plán, a to poznat město Trier. Čekala nás hodinová cesta, a tak jsme si my, Češi, ještě zdřímli. Po příjezdu do Trieru nám ukázali bránu Porta Nigra, která byla vstupem do centra. Rozdělili nás do dvou skupin, tak aby v každé skupině byly všechny čtyři země. Němečtí studenti nás provedli městem a ukázali nám například zahrady kurfiřtského paláce. Cestou k jednotlivým památkám jsme si vyměňovali slovní zásobu sprostých slov a smáli se navzájem naší výslovnosti a tím jsme se zase více sblížili. Po prohlídce památek jsme měli čtyři hodiny volno, a to jsme využili na jídlo, kafíčko a nakupování. V místní galerii jsme utratili pár posledních peněz a začali se pomalu vracet k bráně Porta Nigra, kde jsme měli sraz. Češi tam byli jako vždycky první a čekalo se na Řeky a Francouze. Odebrali jsme se do autobusu a jeli jsme zpět na ubytovnu.

ZPĚT NA HLAVNÍ STRANU