Praxe - Londýn 2019 - 2. běh

Erasmus+ Praxe Londýn - květen  2019

Dne 12. 5. 2019 odletěl další turnus studentů na praxi do Londýna v rámci projektu ERASMUS+. Let proběhl v klidu, v Londýně si studenty převzaly hostitelské rodiny a první den se všichni sešli v ADC, aby se dozvěděli základní informace o praxi. Dvoutýdenní praxe se zúčastnili žáci tříd 2B, 2C, 3B a 3A, do londýnských firem na zkušenou odjelo celkem 15 žáků a Mgr. Eliška Váňová souběžně stínovala v partnerské organizaci ADC. Kromě sbírání pracovních a kulturních zkušeností měli žáci možnost i poznávat krásy hlavního města Velké Británie. Praktikanti se vrátili domů 25. 5. 2019 a všichni obdrželi v ADC certifikát o absolvování praxe! Gratulujeme!

Dne 12. 5. 2019 jsme odletěli v rámci projektu ERASMUS+ na praxi do Londýna. Let proběhl v pořádku a po příletu si pro nás přijely rodiny. My dívky jsme bydlely asi 10 minut cesty autobusem od ADC College, kde jsme si mohli sehnat důležité informace o práci a dopravě v Londýně. Dne 14. 5. proběhl náš první pracovní den. Seznámili jsme se s naší vedoucí, která byla po celou dobu velmi příjemná, jako všichni spolupracovníci. Náplň práce zahrnovala prodávání zboží, komunikaci se zákazníky a manipulaci se zbožím. O víkendu jsme měli volno, a tak jsme mohli poznat Londýn a jeho památky. Navštívili jsme například London Eye, Oxford Street a spoustu dalších zajímavostí. Jsem velmi ráda za takovou příležitost, kdy jsem si mohla zlepšit své jazykové schopnosti a vyzkoušet si práci v zahraničí.

Markéta Skoupá, 3. A

V rámci projektu Erasmus + jsem měla příležitost odletět na dva týdny do Londýna na praxi. V neděli 12. května jsme odlétali z pražského letiště. Letěli jsme s paní učitelkou Eliškou Váňovou. Let byl rychlý a klidný. Po příletu nás vyzvedl autobus od ADC College, který nás dovezl až ke škole, kde si nás postupně vyzvedávaly rodiny. Bydlela jsem ve velmi milé rodině, kde jsem byla na pokoji se spolužačkami Bárou a Aďou. K večeru se k nám připojily studentky z České republiky, byly zde také kvůli praxi. Nebydlely jsme s rodinou v jednom domě, ale měly jsme malý domeček. Na snídani a večeři jsme chodily do malé jídelny, kde jsme byly většinou samy. Musím říci, že komunikace s rodinou byla příjemná, rozuměly jsme a také velmi přátelská. Většinou bylo velmi dobré jídlo k večeři, jejich typické. Pracovala jsem v charitativním obchodě ve skladu, také jako prodavačka oblečení, hraček a všeho možného. Měla jsem velkou možnost procvičit si svou angličtinu, hovořila jsem hodně se zákazníky. Pomáhala jsem s oblečením atd. Pracoviště jsem měla asi hodinu cesty od domova. Většinu času jsem jezdila metrem. Ve svém volném čase jsme navštívily spoustu zajímavých místa a památek. Vraceli jsme se 25. května. Musím říci, že praxe mi dala mnoho zkušeností s lidmi, více jsem se rozmluvila anglicky. Jsem moc ráda za tuhle příležitost. Užila jsem si to.

Veronika Žofková, 3. A

V neděli 12. května jsme odlétali na školní praxi do Londýna. Letěla s námi paní učitelka Eliška Váňová. Let byl rychlý a klidný. Po příletu na nás čekal autobus od ADC College, který nás přivezl před školu a tam si nás vyzvedly rodiny, které nás ubytovaly. Bydlela jsem u moc milé rodiny ze Sri Lanky a na pokoji jsem byla s holkami ze třídy s Bárou a Verčou. Později večer se k nám přidaly dvě studentky z Ústí nad Labem, které v Londýně byly také kvůli školní praxi. Nebydlely jsme s rodinou v jednom domě, měly jsme svůj vlastní domeček hned naproti a do domu rodiny jsme chodily jenom na jídlo. Rodina nám dělala snídaně a večeře. Ke snídani jsme vždy měly tousty a potom nějaké cereálie s mlékem. Večeře byly dobré, dokonce jsme měly i burger a hotdog. Pracovala jsem v charitativním obchodě v Islingtonu přibližně hodinku cesty od místa, kde jsme byly ubytované. Práce nebyla špatná, ale ani to nebylo nic záživného, co by mě bavilo. Pracovala jsem jako prodavačka a doplňovala jsem zboží do regálů. Víkendy jsme vždy měly volné a s holkami jsme si je užily. Navštívily jsme spoustu zajímavých míst a památek. V sobotu 25. května jsme letěli zpět domů. Celkově se mi praxe moc líbila a užila jsem si to.

Marková Adéla, 3. A

Po příletu a seznámení s rodinou jsme druhý den vyrazili do svých prací. Pracovala jsem v charitativním obchodu Sue Ryder Finchley jako prodavačka a skladnice. Příjemná atmosféra s mými pracovníky a každodenní setkání s novými hodnými lidmi mi zlepšily den. V práci jsem vždy dopoledne byla za kasou a odpoledne doplňovala zboží v obchodě. Se zákazníky jsem řešila reklamace a další jiné problémy. Ve volném čase, jsme navštívili památky Londýna a nakupovali. Byla to velmi zajímavá zkušenost a příprava do života.

Kateřina Rydlová, 3. A

ů

Dne 12. 5. 2019 jsem odletěla na praxi do Londýna v rámci projektu ERASMUS+. Hned první den po příjezdu si nás převzaly rodiny. V rodině jsem byla společně s Markétou Skoupou a Kačkou Rydlovou. Naše rodina byla hned od začátku milá a vstřícná a až na pár nepříjemností to byly hezké dva týdny. Pracovala jsem v Iranian Association, což je organizace, která pomáhá lidem, kteří chtějí získat britské občanství, učit se britským zvykům a celkově zapadnout mezi ostatní. Od pondělí do středy jsem vypomáhala v místním kostele, kde se přednášelo a učilo základům angličtiny podle pokročilosti žáků. V dalších dnech jsem vypomáhala přímo v organizaci, kde jsem pracovala s různými dokumenty. O víkendu jsme měli šanci prozkoumat skoro celý Londýn a užít si volný čas.  Má praxe končila 25. května a byla to skvělá příležitost naučit se lépe anglicky, poznat novou kulturu a přátele, a především se naučit novým věcem.

Tereza Perďochová, 3. A

Dne 12. května jsme společně s naší třídní učitelkou odletěli do Londýna. Dorazili jsme okolo 10:00 h a po příletu jsme asi hodinu jeli k ADC College, kde si nás už našly naše rodiny, u kterých jsme bydleli. V úterý 14. května jsem poprvé šla do Russian National Tourist Office, kde jsem se seznámila se svým nadřízeným a ostatními pracovníky. První den pro mě neměli moc práce, ale později už se pro mě něco našlo, jako třídění dokumentů, skartování, tvoření databází a vyhledávání okolních firem. Jediné, co se mi nelíbilo, bylo právě nerovnoměrné rozdělení práce na celé dva týdny. Někdy jsem celý den měla volno a mohla jsem na počítači dělat, co jsem potřebovala, a někdy jsem i za celých osm pracovních hodin práci nestihla dodělat. Ale celkově se mi praxe líbila a byl to neobyčejný zážitek.

Adéla Beránková, 3 B

Svou praxi jsem vykonávala ve firmě Sue Ryder Islington. Tato firma se zabývala prodejem oblečení, kde z každého nákupu šla určitá část na charitu. Pracovala jsem tam jako skladník, kde jsem třídila oblečení a dávala je na ramínka. Také jsem se během praxe naučila cenit oblečení a jak to u nich funguje. Další část praxe jsem pracovala i jako prodavač, kde jsem prodávala oblečení a udržovala jsem prodejnu v pořádku. Bydlela jsem v rodině spolu se spolužačkou, kde jsem byla spokojená. Paní hostitelka se o nás starala dobře, všechno bylo v pořádku a byla velmi milá. Celkově jsem s praxí spokojená, a i když jsem měla strach z  letu, tak všechno proběhlo v pořádku, takže jsem si odnesla z Anglie i spoustu zážitků a určitě i velký přínos do angličtiny.

Denisa Gahlerová, 3. B

V neděli 12. 5. 2019 jsme se sešli na pražském letišti Václava Havla v 4:15 a šestnáctičlenná skupinka společně odletěla do Londýna. Když jsme přistáli, přijel pro nás autobus, který nás odvezl k ADC College. Každý z nás obdržel Oyster card a poté si nás vyzvedly naše hostitelské rodiny a odvezly nás do svých domovů. Ubytovali jsme se a poté jsme měli volný čas. Další den ráno v 9:30 jsme měli sraz opět u ADC College, kde jsme dostali informace o našich pracovních místech. Tam jsme se měli cvičně dopravit. Po dopravení jsme měli čas na prohlížení památek a nakupování. Další den nás čekal první pracovní den. Každý měl rozdílnou pracovní dobu. Takhle to bylo po celý zbytek týdne až do pátku, po kterém jsme měli volný víkend. Každý s ním naložil individuálně. Po volném víkendu nás znovu čekala práce. V pátek jsme všichni končili dříve kvůli certifikaci a ukončení praxe v Londýně. Po zbytek dne jsme měli poslední možnost na to si užít poslední hodiny strávené v hlavním městě Velké Británie. V sobotu ráno jsme se sešli u ADC College, kam nás dopravily naše hostitelské rodiny. Poté nás odvezl minibus na letiště, z kterého jsme odletěli zpátky do naší rodné země. Za čtrnáctidenní pobyt v Londýně jsme poznali tamější způsob života. Získali cenné zkušenosti a mnoho zážitků.